Bogen er skrevet til præster, kirke- og kulturmedarbejdere og andre, som underviser eller skal i gang med at undervise elever med særlige behov i kristendom. Fælles for disse elever er, at forudsigelighed, genkendelighed og struktur er afgørende for at mødet lykkes.
 
Det er derfor netop disse tre forudsætninger, bogen forsøger at give konkrete bud på i små teoretiske afsnit og lektioner, som erfarne undervisere af elever med særlige behov har udarbejdet og afprøvet.

Første del af bogen er en introduktion til ADHD og autisme. I korte afsnit forklares der om koncentrationsbesvær, hyperaktivitet, behandling, medicinering m.m.,og der er henvisninger til anbefalet litteratur.

Efterfølgende er der afsnit om klasseværelset og klasseledelse, som giver tips og råd til hvordan du som underviser kan forberede dig bedst muligt i forhold til mødet med eleverne.

Bogens anden del indeholder lektioner, som er afprøvede eksempler på, hvordan forudsigelighed, genkendelighed og struktur kan udfolde sig på såvel et specialhold som i en almindelig folkeskoleklasse, hvor elever med særlige behov er inkluderet. Bogen er skrevet til præster, kirke-og kulturmedarbejdere og andre, som underviser eller skal i gang med at undervise elever med særlige behov i kristendom.

 

Læs pressemeddelelse - klik her

Læs uddrag - klik her

Køb bogen - klik her

  

Hold dig opdateret og stil spørgsmål på www.facebook.com/gudroogorden hvor forfatterne vil dele gode råd og erfaringer i undervisning af børn med særlige behov.